2012-11-12
21:40:03

Tävlingen i söndags
Ja i söndags så tävlade jag. Eller tävla och tävla det var en liten klubbtävling men det var kul ändå! En liten tävlings träning kan man väl kalla det, men vi hade allt som man har, eller måste ha på en "riktig" tävling. 
 
iallafall jag var i stallet vid 09.10 på morronen (hyfsat väldit tidigt) helt onödigt igentiligen eftersom att jag startade vid 14.30....
Aja då började jag mocka, sen kom Elvira (mäster knopparen) och hjälpte mig att knoppa (eller hjälpte och hjälpte, gjorde en fläta..) det blev super snyggt! tycker jag iallafall. När jag hade bortat ganske länge, eller hon var ren och glänste så skulle jag gå och råga Emma en sak. Och då mina vänner så rullade hon sig...(haha) :thumbdown: . Så då fick jag börja om....
 
På själva framridningen så kändes hon bra, det var kul att se att hon blev så taggad. Vet inte om det var knopparna eller något annat men något var det. Hon lyssnade på mig och var snäll, för det mästa.!
 
På själva ritten eller vad man säger så gick det toppen. Hon lysnade super!
Jag var så fokuserad på att inte rida fel att jag glömmde vissa många saker! 
Men är nöjd och vi lyckades få ihop 60,37 %. Det är min första tävling på henne, och min första "riktiga" (snörrigt nu va) dressyrtävling. 
 
Men nästa tävling hoppas jag att jag rider bättre! 
Man kan önska mer form osv det finns massor att ändra 
på!
 
Bilderna är lite väldit suddiga men ni kan se lite iallafall!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: