2012-05-30
22:04:15

Det händer

Inte så himla mycket i mitt liv just nu därför så lite bloggning. Men idag har jag iallafall hoppat i 2tim. Jag red först igen i min gamla grupp på Beuaty. Och sedan i min "riktiga" grupp på Angel! ;) :) :O

Beuaty (osäker på stavning)
Lektionen började som dom brukar göra med Beuaty.....segt och inte så jätteroligt men efter att Vavva sa hur man skulle göra för att fåfram henne så gick det jättebra (bortsätt ifrån alla 1000000 bocksprång haha). Vi hade markarbete mest men vi hoppade en oxser. Markarbetet gick bättre än vad jag trodde. Jag blev nästan lite förvånad av hennes fin fina bjudning. Den bjudningen höll i sig på eller till alla hinder. Men det ända dåliga var väl att hon alltid landade i fel galopp. Hon myter lixsom över hindret. Men jag var jättenöjd med henne hon kunde inte gjort något bättre :love:

Angel (säker på stavningen ;))
Hon hade bra bjudning ganska exakt tvärtemot Beuaty. Vi hade en rolig framridning eller SUPERROLIG. Vi tränade på olika saker och fick göra ganska mycket som vi ville. Angel gick jättefint när jag ville och Vavva tittade bort men såfort Vavva tittade då var det slängtrav och högt huvud som jälde :/. Och när hon slutade titta då passade det att gå hur fint som helst.....en lite lurig ponny kan man lugnt säga :thumbup: Sen när vi väl började hoppa så gick det jättebra.....för henne jag var kanske eller ja lite/mycket slarvig med tempo och väg osv. Men efter några språng så blev jag bättre. Det slutade faktiskt med att vi hoppade ganska högt en 80-85 oxser. Angel var så duktig och kan inte vara annat än nöjd med henne

Puss Anna


Ps Bilderna är på VÄRDENS bästa polle Sunny

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: